Tuesday, October 7, 2008

Syawal yang membawa seribu erti..

Sambutan syawal ana tahun ini tidak semeriah tahun sebelumnya....yang pasti terdapat hikmah yang terselindung...

Yang pertamanya: adik ana sambung pelajaran ke university Volgograd,Russia dalam bidang perubatan..ana xsangka adik ana lagi tere..huhu.. kitorang satu family hantar dia di KLIA pada 21 september..dan bagi memastikan adik x menangis sebab x sempat smbut syawal bersama...mak ana buat la ketupat..tapai..n biskut2 raya semua ada..kitorang berjamu satu family kat umah akak kat Gombak,Selangor...sedih2...baru tahu betapa sayangnya kat adik ana sorang ni..hehe

yang penting ana bagi pesanan terakhir:
1) jangan ponteng usrah

2) kalau ade program islamik...jangan lupa 'join'!!

ha...ni dia...kecoh gak la...



semoga pemergianmu ke bumi Rusia..membawa seribu erti..membawamu kearah tujuan hidup yang hakiki...akak doakan adik istiqamah n tetap tegar untuk berubah kepada yang lebih baik....insyaAllah!

haa...tu baru satu hal...ade satu hal lagi...yg menambahkan lagi hikmah syawal....

hal keduanya... akak ana bersalin bayi pramatang pada 26 september...hanya 7 bulan lebih.. baby boy..diberi nama Dai'e Harraz...alhamdulillah bayi sihat...cuma perlu tinggal di dalam inkubator sehingga mencapai berat yang stabil... yang penting kat sini... ana kena jadi bibik segera kat umah akak kat Gombak...so xleh balik kampung...sehingga akak ana dari Johor bharu datang n ana sumbat diri ana dalam kereta dia...so dapatlah ana balik kampung... tapi memandangkan tiada siapa yang menjadi bibik...ana dan mak ana bertolak ke Kuala Lumpur dari kelantan..pada pukul 1.50pm 1st syawal...huhu..kejam2...ana sempat beraya 2 buah rumah sedara je... yang paling penting...ana sedar bahawa syawal adalah hari kemenangan..bagi meraikan ramadhan...n meraikan orang2 yang bersabar n berani berkorban...

kepada sahabat2 : Eid mubarak!! Moga pengajaran dalam bulan Ramadhan menjadi bekal kepada hari-hari yang mendatang.... Moga syawal bukan saja menjadi hari kemenangan tetapi hari yang dijadikan alasan paling 'munasabah' untuk bermaaf-maafan dan untuk memaafkan... di kesempatan ini.. ana ingin minta maaf sekiranya terkasar bahasa...membuat hati-hati terasa atau terluka..tanpa ana sedari... Mohon maaf zahir & batin!!

3 comments:

Moon Light said...

ooh
the blog is very nice


thank's


can u visit my plog plz
http://palestinebutterfly100.blogspot.com/

Ukhti Syahid said...

bese la raye2 adik bradik x penuh ni..kite ade 7 org pun..dah bertahun2 x pnuh2..bertambah ade la plak..hehe..adik akak muke sebijik cm akak..mesti perangai kepoh2 pun cm akak gk..ahahaha...;p

SaidahMadihahHashim said...

ila...adek nt..muka sebijik cam nt...makanya,kecoh2 die pon..macam...hurm...haha..