Thursday, April 9, 2009

Hubungan Mata dan pemikiran

Mata adalah lambang perjalanan pemikiran seseorang manusa:

1. Jika mata jarang berkedip, menandakan orang itu sangat tajam pemikirannya, dan jika tak berkedip langsung bila ia bercakap ia sangat tajam luar bisa dalam sesuatu bidang. sebab konsentrasi dia sangat kuat sekali. dan orang ini sangat berpotensi jadi saintis atau pakar pelbagai bidang kat dunia ini.

2. Jika renungan matanya tajam macam renungan mata harimau orang ini sangat bersungguh dalam melakukan sesuatu, dan tajam juga pemikiranya dengan syarat matanya kurang berkedip. Dan dia ada dua sifat extreme sama ada sangat jahat atau sangat baik jika dia berpeluang berbuat demikian..

3. mata sering berkedip seolah2 ada habuk masuk mata , orang ini kurang cerdas dari segi pemikiran dan kurang pandai dan mudah kena tipu, so kalau nak tipu cari orang macam ini. Ini kerana processor otak dia selalu hang, sebab dia PC versi lama.

4. Renungan mata yang lemah, menandakan orang ini kurang tajam pemikirannya dan kurang bijak, atau dalam kata lain dia hanya berpotensi jadi watak pelakon tamahan atau watak orang kampung dalam filem hindustan.


5. Jika seseorang memiliki mata yang kecil, tajam renunganya dan tak berkedip, dan jika ada cahaya wow orang ini sangat hebat dan memiliki sifat extrem sama bijak dan sangat jahat atau bijak sangat baik dan sangat berpotensi jadi pakar, mata jenis ini ramai dimiliki oleh orang barat.


6. Jika matanya renungan tak tajam tapi renunganya seolah2 nampak sangat jauh orang ini bijak dan fikirannya adalah unik dalam berfikir dan bijak sekali dan jarang pegang watak jahat biasanya watak baik sahaja dengan syarat jangan banyak kedip. nak tahu mata jenis ini lihat mata Dr. fazilah kamsah, dan ramai orang jepun memilikinya.


7.Jika mata besar macam mata lembu, maka orang ini kurang bijak dan lagi teruk jika tak tajam renungannya dan tak bercahaya matanya.



8. Jika matanya terbeliak macam mata mengkarung maka orang ini agak tohol sedikit pemikiranyanya, dan memang tak bijak tapi kalau bab nafsu dia pandai kot dan kurang bermoral sikit, kalau bercakap main sembur jee dan tak fikir panjang, dan akan bertambah teruk jika besar dan kerap berkedip.

9. jika mata seseorang sering berkeliaran biji mata hitamnye, jaga2 orang ini kaki belit sikit dan suka tipu dan tak bijak bahagian ilmu tapi kalau bab kencing orang kuat kot. sukar percaya dan dibuat kawan.

10. Jika matanya juling (mata tembak burung)biasanya orang ini memilki banyak sifat jahat dari baik, antaranya kuat mencuri dan kita sukar sekali mengesanya kerana kita sukar trace ia melalui body language mata. dan susah dipercayai dari segala aspek. Jika dia jahat maka jauhkan diri. Tetapi jangan sesekali curiga pada manusia mata juling horizontal ini, kerana jika dia mempunyai akhlak baik dan berpelajaran mata ini adalah umpama mata normal dan dia juga good man. jangan sesekali curiga.

11. Jika mata dia condong kebawah atau keatas yakni aku istilahkan sebagai juling vertical. Jika condong keatas maka orang ini kurang bijak dan mempunyai akhlak dan pergaulan yang buruk. dan cenderung jahat. jika condong kebawah orang ini lemah tenaga pemikirannya dan susah menyelesaikan masalah dan agak bebal. dan budipekerti kurang elok.

tapi ingat jangan selalu berperangsaka negatif yang keterlaluan pada orang macam ini, kerana semua ini atas kehendak Allah s.wt. sebab ralat tetap wujud...

2 comments:

ameen ashraf said...

salam ukhuwah :)

ain said...

salam

kak ila

ainun=mata

mataku...yg mane eh??

hihihi..(*_*)